domingo, 8 de diciembre de 2013

The Raven Boys: La profecia del corb - Maggie Stiefvater


Títol català: The Raven Boys: La profecia del corb
Títol castellà: The Raven Boys: La profecía del cuervo
Títol original: The Raven Boys
Autor: Maggie Stiefvater
Traducció: Montse Molist Forcada
Any de publicació: 2013
Editorial: Cruïlla
Nº de pàgines: 462
Preu: 14,95 €
Enquadernació: Rústica amb solapes

La Blue va néixer en una família on tothom es dedica a llegir el futur. la seva desgràcia és que ella no ha heretat cap poder sobrenatural, tot que, en la seva presència, els poders dels altres es tornen més forts, i justament quan es tracta de predir el seu futur, tothom li diu que si fa un petó al seu amor verdader… l’amor morirà.



Em feia molta il·lusió començar aquest llibre que inicia una nova saga nascuda de la ploma de la Maggie Stiefvater. Des que vaig llegir Les carreres d'Escorpió tinc interès per llegir més obres d'aquesta autora.

L'argument resulta atractiu i la història és tot el que esperava. La màgia està molt integrada, va apareixent a poc a poc fins a col·locar-se com un element més del quotidià. L'extraordinari es presenta gairebé com a normal, barrejat amb el quotidià, sense estridències ni desequilibris. Alguns temes podrien resultar-nos de sobres coneguts, per ser habituals en aquest tipus de relats. No obstant això, aquesta novel•la té molts trets originals a l'hora de descriure situacions i personatges, ho fa d'una manera particular. Penso que també el que la fa diferent és la manera que encaixa les peces, és on es veu l'estil propi de l'autora.

Més d'una sorpresa espera a les seves pàgines i cada vegada que un misteri sembla resoldre's un altre més gran ocupa el seu lloc. El que més m'ha agradat és el tema de les línies tel·lúriques, també conegudes com a Línies Llei, des de molt antic se sap de l'existència de corrents d'energia que recorren el planeta, al seu al voltant se succeeixen tot tipus de fenòmens sobrenaturals, no és d'estranyar que els llocs de culte sempre solguin estar associats amb elles.

En resum, un llibre interessant i molt entretingut, començar una nova saga sol ser una decisió una miqueta arriscada o a considerar amb cura donat el temps que es necessita per completar-la, però aquesta promet.



Me hacía mucha ilusión empezar este libro que inicia una nueva saga nacida de la pluma de Maggie Stiefvater. Desde que leí Las carreras de Escorpio tengo interés por leer más obras de esta autora.

El argumento resulta atractivo y la historia es todo lo que esperaba. La magia está muy integrada, va apareciendo poco a poco hasta colocarse como un elemento más de lo cotidiano. Lo extraordinario se presenta casi como normal, mezclado con lo cotidiano, sin estridencias ni desequilibrios. Algunos temas podrían resultarnos de sobra conocidos, por ser habituales en este tipo de relatos. Sin embargo, esta novela tiene muchos rasgos originales a la hora de describir situaciones y personajes, lo hace de una manera particular. Pienso que también lo que la hace distinta es la manera que encaja las piezas, es donde se ve el estilo propio de la autora.

Más de una sorpresa aguarda en sus páginas y cada vez que un misterio parece resolverse otro más grande ocupa su lugar. Lo que más me ha gustado es el tema de las líneas telúricas, también conocidas como líneas Ley, desde muy antiguo se sabe de la existencia de corrientes de energía que recorren el planeta, a su alrededor se suceden todo tipo de fenómenos sobrenaturales, no es de extrañar que los lugares de culto siempre suelan estar asociados con ellas.

En resumen, un libro interesante y muy entretenido, comenzar una nueva saga suele ser una decisión un tanto arriesgada o a considerar con cuidado dado el tiempo que se necesita para completarla, pero esta promete.

6 comentarios :

  1. Antes de leer este quiero leerme la triología de Los lobos de Mercy Falls que me llama más la atención.

    Un abrazooo ^^

    ResponderEliminar
  2. hola
    tengo curiosidad por este libro pero por el momento aún no me voy a animar pero seguro que con el tiempo lo hago
    un beso

    ResponderEliminar
  3. Yo no suelo leer en catalán pero me he fijado que en tú blog traduces las reseñas también al Castellano. A mi las carreras de escorpio me encantaron y ese libro convirtió a Maggie Stiefvater en una de mis autoras favoritas. Tengo este libro en casa y estoy deseando empezar con el ^^

    Besos.

    ResponderEliminar
  4. Hola!!
    Le tengo muchas ganas, asi que espero leerlo pronto y que no tarden en sacar las continuaicones.
    Un beso!!

    ResponderEliminar
  5. No me llama mucho, tengo una relación amor--odio con esta mujer

    Un beso^^

    ResponderEliminar
  6. Tengo ganas de leerlo, me llamó mucho la atención cuando lo vi =)

    Besotes

    ResponderEliminar